juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Fotboll och New Work

Kategori: Allmänt

Idag var det fotbollsdags, föräldrarna mot Nicholes fotbollslag. Jag spelade tillsammans med föräldrarna, riktigt sköna människor med härlig humor och mycket roligt "trash-talk". Kevin tyckte att det var väldigt roligt att se att jag vågar och kan hänga med i snacken med alla, både vuxna och barn. Så som sagt en riktigt skön och solig förmiddag.
 
Eftermiddagen bestod av en liten tripp till ...New York! Jag, Kevin och Nicole åkte. Vi tog bilen, det var en obeskrivlig känsla att köra mitt i New York bland alla extremt höga höghus och gula taxibilar. Vi började att åka upp i The Rockefeller Center. Det var absolut den häftigaste utsikten jag sett. Sedan gick vi runt i Central Park, besökte The Plaza, där dom spelade in Ensam Hemma, gick in en av världens största kyrkor, St Pauls (där det var en pågående vigsel), drack varm choklad i Briant Park, gick runt i restaurangområdet Hell's Kitchen ,mycket mer. Vi gick även till Times' Square för att äta på Hard Rock Café, tyvärr var väntetiden på 2,5 timmar så vi struntade i det och tog en annan restaurang i stället. 
Med trots att jag älskar att gå runt i en av världens folktätaste och häftigaste städer så känskönt så skönt att kunna åka hem till naturvackra East Settauket. Har absolut det bästa av två världar. 
 
Utsikten från The Rockefeller Center
 
Turist.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Låter verkligen som en perfekt blandning mellan storstad och det lite lugnare livet!

    2012-11-19 | 09:02:26
    Bloggadress: http://svalander.blogg.se
  • Patte säger:

    Om det är den häftigaste utsikt du sett har du inte vart på många tak hör jag..;)

    Svar: Men lille du:)
    Julia Perdsjö

    2012-11-21 | 23:26:48

Kommentera inlägget här: