juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Min första riktiga dag

Kategori: Allmänt

Idag har det varit min första riktiga dag. Vilket har inneburit att föräldrarna åkt vid 06.30 på morgonen, kommit hem 19.30 på kvällen och jag har haft ansvaret över alla tre barnen under dagen. Jag har två olika "morgonscheman". Ett är när alla tre barnen ska till bussen kl 9. Andra är när Nichole ska ha något innan skolan kl 8.30, vilket innebär att jag/barnen måste vara färdiga kl 8.25 istället. Då ska jag nämligen ta med mig alla in i bilen, köra bort till skolan och lämna Nichole, sedan tillbaka hem igen, kamma pojkarnas hår för att sedan gå med dom till bussen kl 9. Idag var det schema nr 2. Allt gick trots allt bra och alla kom i tid:) 
 
När barnen var i skolan tjötade jag lite med våran städerska, tvättade och gick ut på promenad. Gick även till Stop and Shop (vårat Ica typ) för att handla lite saker inför våran skattjakt jag ska ha tillsammans med pojkarna imorgon. Barnen är nämligen lediga på grund av att det är thanksgiving på torsdag och då gäller det att ha lite saker att fördriva tiden med.
 
Idag när barnen kom hem spelade vi basket på uppfarten, dom mot mig, blev totalt överkörd så dom tyckte det va kul iaf:p Sedan gick vi in, hittade på några danser (Mattews favorit sysselsättning) och gjorde projekt/pysslade. Idag gjorde vi thanksgivingpåsar, bildserier och valar:) 
Efteråt var det dags för dusch, snacks och bokläsning. Riktigt mysigt att ha killarna i knät och läsa böcker för dom, blev totalt fem stycken idag:) 
Allt som allt en riktigt go dag! 
 
Just nu: Två favoriter och en go film

Kommentarer

  • Anna säger:

    Låter mysigt! Duktig du e!

    2012-11-21 | 13:41:01
    Bloggadress: http://svalander.blogg.se
  • Åsa Fant Perdsjö säger:

    http://craftsbyamanda.com/2011/11/family-handprint-turkey.html

    :) Bonus

    2012-11-22 | 22:28:51

Kommentera inlägget här: