juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

3 credits

Kategori: Allmänt

I helgen åkte jag iväg till Hicksville (nån timme härifrån) och Long Island University för att ta tre av mina sex credits som jag måste ta under mitt år som au pair. Det jag visste innan jag åkte på fredagen var att min kurs hette The Government, Politics and Social Issues, men det var nog det. Jag visste ingen som skulle dit eller hade egentligen någon aning om vad jag hade gett mig in på eller hur jag ens skulle ta mig dit. Som tur är löser sig alltid sånt och det slutar med att jag hade en sjukt rolig helg! 
Colleget vi bodde på var helt okej, maten lika så men människorna jag träffade var fantastiska. Först och främst träffade jag Maria, en mexikansk tjej som jag kände sen innan. Visste dock inte att hon skulle gå på skolan så det va en rolig överraskning! Sen efter första lektionen vi hade lärde jag känna två svenska tjejer, Charlotte och Louise. Två riktigt sköna göteborgare som jag spenderade den mesta tiden med under helgen. 
Sen träffade vi också några riktigt sköna Brazilianare, Spaniorer, Colombianer och tyskar (!!!!) som vi hängde och dansade med en del. Deras energi och dansmoves ligger på en helt annan nivå men jag tycker nog att vi representerade Sverige ganska bra trots allt! Proffessorn vi hade Mr. Gamble var soft och kursen som vi tog visade sig faktiskt vara riktigt intressant.
Så från att ha varit lite tveksam på helgen så blev det en helgo helg där jag lärde känna massa härliga människor, lärde mig nått vettigt och fick några riktigt härliga dagar! 
 
Tyvärr kom inte alla tjejerna med på bild men här är mina göteborgare, våra brasilianskor, colombianer och tyskar med iaf! 
 
Låter bilderna tala för sig själva ! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: