juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Perdsjö-Hauss

Kategori: Allmänt

Förra veckan fick jag världens bästa besök av Lalle och hans flickvän, Kristin. 
Vi började med att mötas upp i New York på lördagen och hängde där tills måndagkväll. Vi fick se, göra och uppleva mycket under dagarna tillsammans och jag orkar inte skriva allt i detalj så här kommer en liten sammanfattning! 
Lördag:
-Träffades för första gången på sju månader-Glädjen var enorm och kramen den bästa!
-Det var sämst väder men fick se mestadels av Lower Manhattan ändå
-Vi gick till Little Italy, tittade på marknaden och åt sen på restaurang tillsammans
-På kvällen var vi alla tre sjukt trötta så vi gick och la oss ganska tidigt- jag la ett överkast på golvet och somnande som en stock. 
Söndag: 
-Strålande sol och härlig värme
- Promenad i Central Park
-American Museum of National History- Tur att vi hade saker planerade och inte kunde stanna där förevigt. Lalle tyckte nämligen inte att tre timmar räckte ;)
-Vi såg The Lion King på Broadway -bästa jag nånsin sett! Måste se!!
Måndag:
-Lalle hade ett jobbmöte på FIKA Swedish Espresso Bar -jag och Kristin satt intill och tjatade, skrattade och hade kul medans han satt och snacka jobb
-Lunch i vackra Central Park
-Gick till Piren
-Såg Brooklyn bridge
-Såg Frihetsgudinnan igen då Lalle glömde "riktigt kolla på den" när vi såg den i lördags.
 
Så detta och så mycket mer fick vi vara med om de dagarna.
På måndagskvällen var jag tvungen att åka hem då jag jobbade resten av veckan men Lalle och Kristin kom snabbt efter på tisdagen och spenderad några dagar här hos mig i East Setauket.
På tisdagen när dom kom hämtade jag upp dom på stationen och därefter körde jag runt och visade dem stan/området lite. Efter att ha lämnat grejerna i huset åkte vi till köpcentret och shoppade lite ugglor och knivar å sånt normalt och sen bar det hem med kinamat. På kvällen spelade vi Wii tillsammans med kidsen och det var jätte roligt att se mina barn ha kul tillsammans med Lalle och Krisitin. 
Senare på kvällen kom Jennifer och Kevin hem ifrån jobbet och då åt vi middag tillsammans. Dom tyckte det var jätte kul att min bror och hans flicka var här och det märktes att dom tyckte om dom.
På onsdagen startade vi dagen med frukost, omelett och amerikanska pannkakor. Dagen spenderade vi på baksidan tillsammans med cheesecake från Cheesecake Factory och en Amerikansk fotbollsmatch tillsammans med barnen. Sen på kvällen ville Kevin och Jennifer bjuda ut oss på middag så vi åkte till vårat favoritställe, The Bench och åt tillsammans. Det var jätte trevligt och så roligt att min familj fick träffa en liten del av min riktiga familj! :) Torsdagen var sista dagen på Lalles och Kristins 3veckor långa semester i USA, så jag körde dom till tåget på förmiddagen och sa hejdå. Det var riktigt jobbigt att se dom åka iväg men nu är det inte jätte långt kvar innan vi ses hemma i Sverige igen! 
 
Allt som allt har vi haft några fantastiska dagar tillsammans som bror, syster och svägerska och minnena vi skapade tillsammans kommer jag bära med mig livet ut. (Inte minst med tanke på alla tusentals bilder som togs under dagarna!) 
Tack snälla Lalle och Kristin! Älskar er! 
 
The Lion King på Broadway
Lunch i Central Park
American pancakes på Ihop
Första frozen yoghurten nånsin! (för Lalle&Kristin då förstås)
 
Familjemiddag på The Bench
 
(Det togs som sagt massa fler bilder men Lalle har dom förtillfället)

Kommentarer

  • Lalle säger:

    Ja de va verkligen superkul att få så mycket tid med dig under dom dagarna. Helt fantastiska upplevelser och minnen för livet! Tack för att vi fick dela både NYC och din US familj med dig. Saknar dig älskade syster men nu är de ju inte en evighet kvar tills du kommer hem. Kram kram från både mig och Kristin. Två mycket nöjda och glada turister. (:

    2013-07-08 | 19:55:31

Kommentera inlägget här: