juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Soligt

Kategori: Allmänt

Idag tog barnen första steget emot sommarlovet.
Idag och dom kommande två dagarna går nämligen barnen bara halvdagar för att sen på fredag sluta skolan helt för sommaren. Detta betyder att jag "jobbar" från 7.30-20.00 om dagarna istället för dom fem timmarna som jag annars brukar jobba. Och även om det känns som man vill klaga lite så får man nästan inte det asså. Jag vet att det kommer bli tuff med den ständiga pressen att underhålla tre kids men nu när sommaren är här och jag har en bil så ska vi nog kunna hitta på ett och annat! Dessutom får jag spendera hela dagarna med att göra roliga saker med tre av dom bästa barnen i hela världen! 
 
Så idag kom alltså barnen hem 12.30 istället för klockan 16.00 men eftersom barnen hade fullt upp hela dagen så gick den extra tiden snabbt.
Det började med att jag körde Nicole till hennes kompis (som har världens största hus och pool) för att sen navigera mig bort till pojkarnas kompis kalas som låg på ett ställe där jag aldrig varit förut. 
Det gick dock förvånadsvärt bra och sen satt jag mest och tittade på, som alla andra "mammor" gör medans alla 30 barn springer runt och blir underhållna av sportarenans personal. När kalaset var slut hämtat vi upp Nicole och körde vidare henne till hennes soccer tryouts. Därefter åkte jag och pojkarna hem och lekte på baksidan resten av eftermiddagen och kvällen. Vi spelade olika sorters sport, hade picknick på gröset och ännu lite mer sport. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: