juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Sommarlov

Kategori: Allmänt

I söndags efter att Kevin snällt hämtat mig på colleget åkte vi hela familjen och åt lax på en uteservering i Port Jeffersson. Fantastiskt mysigt och efteråt besökte vi ett litet mininöjesfält som dom hade ställt upp i Smithtown nära oss. Det är roligt att pojkarna börjar bli lite äldre nu så att dom vågar göra lite mer. I stora drag var det nämligen dom små karusellerna och lekhuset som lockade mest men nu lyckades jag faktiskt få (okej halvt tvingade) med mig Robert till en "vuxenkarusell". Det var en minivariant av Nerskjutet och Robert klarade det galant. Han tyckte till och med att det var lite roligt efteråt och hans stolta min när han kom ut ifrån var fantastisk. 
 
I igår började officiellt barnens sommarlov och den spenderades mestadels vi poolen. Då det var 39 grader varmt kändes det som det ända sättet att spendera dagen. Vi hade riktigt roligt och barnen var glada och nöjda i flera timmar och det var skönt att inte behöva komma på nya aktiviteter att göra varje minut. På kvällen satt jag, Kevin och lilla Matthew, framtidens King of Pop/rock/punk och tittade och lyssnade på olika konserter på youtube som Kevin varit runt på på Manhattan under sin ungdom. Ett skönt avslut på en go dag :) 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: