juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Halloween med familjen

Kategori: Allmänt

I lördags åkte jag, den nya Au pairen Caroline och hela familjen till Nicoles fotbollslags Halloweenfest. Alla hade verkligen gått in för att klä ut sig så det gjorde det lite extra roligt! Alla tjejernas mammor var utklädda till sina döttrar och kom insprängande och gjorde tjejernas hejaramsa. Männen var utklädda i allt från Drakula, Karate Kid, Mad hatter, skogshuggare och mycket mer och kidsen i allt från katter, ninjas, prinsessor och mumier. Jag kom som en påfågel (?!) och Caroline en djävulskatt. Dekorationerna var lite 'over the top", iaf om man mäter med svenska standards och mat och framför allt godis och tårtor fanns det litervis med! Det var lite skoldisco-känsla över festen och föräldrarna skämtade hela tiden om att vi (jag och Caroline) måste ta vara på festerna nu i vår ungdom för "bättre än så här blir dom inte sen". så goa människor! Under festen blev det lite dans och tävlingar och annars så gick man bara runt och åt mat och minglade. Lite roligt att Kevin kom fram till mig, helt utmattad och säger att han är redo att åka hem och frågar vad klockan är, jag svarar då 7.30 och då dog vi av skratt! 
 
När kvällen var slut gick jag runt och sa hejdå till alla och det känns ändå gott när alla föräldrarna i Nicoles fotbollslag genuint säger att dom kommer att sakna en och önskar mig lycka till med allt! Nu har jag också lovat nästan 10-20 pers att jag ska komma och hälsa på (eller helst komma tillbaka, hitta en man och flytta hit) och det kommer dom tydligen inte låta mig glömma! 
 
Det var iaf en rolig och mysig kväll och det var gott att få vara med familjen i helgen så vi fick tillbringat de sista dagarna tillsammans. Imorgon lämnar jag familjen och åker vidare till San Francisco där ska jag möta upp Sara för en liten road trip. Så det kommer bli en riktigt tuff dag imorgon med mycket blandade känslor! Och hur jobbigt det än är att lämna min familj så ser jag ändå fram emot resan och att få komma hem och träffa er allihopa! 
 
Jag hoppas på jag kommer ha möjlighet och tid att blogga under resan men jag lovar inget:) 
Så om inte, så hörs och ses vi i mitten på november! :)
 
Några bilder ifrån mumietävlingen, som slutade i toalettrullskrig! 
 
 
Sen blev det ett heja klacks-battle mellan mammorna och tjejerna, vilket var fruktansvärt roligt! 
 

Kommentarer

  • Marlinrax säger:

    I am excited having found the site, it is really the thing my friends from work and I have been looking for. The knowledge here on the website is beneficial and needed and will assist my friends and I several times a week. It appears as if the site acquired a significant amount of knowledge concerning the stuff I am interested in and the other links and information like wise show it. I'm usually not on the internet when I am busy but when I get a chance I am always searching for this type of information and others closely related to it. I have three of my cohorts that have acquired a liking in this because of what I have found out about it and they will probably to be visiting this website since it is such an excellent find. I'm also facsinated in politics and dealing with the drastic turns and twists in government. If someone gets a chance, take a look at my website: [url=https://www.nickhanyokimaging.com/seattle-wedding-photographer/] Seattle Family Photographer[/url]

    2022-02-13 | 10:02:11
  • Edwardcabex säger:

    Hello my name is Matt D'Agati. Many job seekers remain apprehensive sourcing proven resume companies equates to a proper investment and this is a good investigation, so let's first catalog a modest count of of the run of the mill ends that derived with business leaders which make the decision and enlist source a reputable registered resume engineer service.
    Lets start this topic by citing that the site for an employment network noted as Ladders, asserts that submitting a resume manifested by a resume sourcing incubator associated with any acknowledged job ad turbo-charge that man's prospects of being hired by 70%. As noted, transmitting a deftly manifested resume to effectively every online enterprise vacancy posting will increase that same applicant's chances of getting an rendezvous by 51percent.

    Bet the farm on it, having a smooth resume that is backed by a schooled resume writing bureau summons a scalpel -sharp competitive fire to administrative level employment hunters and particularly executive -level employment searchers, it is conclusively every worthy professional resume smith service also makes good and effective social media profiles plus top-of-the-line resumes. Without a doubt, going through sourcing a resume that is properly -written or properly written is forever the most fundamental guidepost of any job search, yet securing an equally grounded Social Media presence is confirmedly slightly less essential in the scheme of landing a position.[url=https://rumble.com/c/c-1401464?duration=short[color=#000_url]business power broker[/color][/url]

    2022-09-29 | 03:17:54

Kommentera inlägget här: