juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Första veckan tillbaka

Kategori: Allmänt

Nu har barnen gått sin första vecka tillbaka i skolan. Det har varit mycket blandade känslor då det är väldigt mycket som är nytt. Nicole har börjat sjundeklass och därmed en helt ny skola med allt vad det innebär. Pojkar har börjat andraklass med nya lärare, klasskamrater och klassrum. Det verkade som att det var svårt för dem allihopa dom första dagarna men nu i slutet på veckan verkar dom alla tre ha ändrat uppfattning och tycker om förändringen. 
Även för mig har det blivit annorlunda. Nicole måste nämligen åka med bussen klockan sju istället för nio så det gör att jag börjat klockan 6 istället för åtta. Det är dock inte hela världen utan är ganska skönt att komma igång på morgonen. Sen är jag ju ledig ifrån 9-3 och jobbar igen 3-8 som vanligt.
Under veckan har vi försökt att komma in i rutiner igen vilket är väldigt skönt för oss allihopa. Det innebär att hha en läggdags-tid, middagar på bestämda tider, tid för läxor osv osv. 
Måste bara ha ett litet "stolt Au-Pair/storasyster-moment", Robert fick 'GREAT!' Och en stor stjärna på hans första läxa som han gjorde helt själv häromdagen. Jag blev pinsamt glad när jag såg det och när jag uppmärksammade det och sken av glädje såg jag hur stolt och glad han blev! Jag lovade honom i den stunden att han (och Matthew såklart) skulle få en överraskning i slutet på veckan om han fortsätter såhär. 
Det gjorde han och idag kom överraskningen men det berättar jag mer om i ett annat inlägg. 
 
Så som sammanfattning på veckan så kan man nog säga att det är tre glada barn (vad det verkar som iaf) och en fantastiskt glad Au Pair som nu tar helg! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: