juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Washington DC

Kategori: Allmänt

I helgen var det Laybor day-weekend och därför var både Jennifer och Kevin lediga fredag-måndag. På fredagen packade vi in oss i bilen och körde 6-8 timmar till Virginia och Kevins bror Drew och hans fru Lesslie, för att hälsa på innan skolan startar igen. På lördagen åkte vi 45 minuter in till centrala Washington DC för att turista lite. Det blev en guidad tur i The Capital, vilket var riktigt intressant. Sen såg vi teatern och lägenheten där president Lincon mördades, Vita huset och mycket mycket mer. Familjen hade redan sett allt detta men tyckte att det var viktigt för mig att få se det, så där vandrade vi runt i 33grader och 80% luftfuktighet hela dagen för min skull. På söndagen åkte vi till Dave's and Buster's för att spela spel och äta lunch. Annars under helgen blev det mycket prat, skratt, mat och rockband tillsammans med allihopa. 
Jag har bara träffat uncle Drew och aunt Lisslie ett par gånger och detta var sista gången jag skulle träffa dom innan jag åker hem. När vi sa hej då blev det lite känslosamt och jag fick en hejdå-present och å grejer. Dom är två helt fantastiska människor och jag är så glad att jag fick lära känna dem. Jag vet att jag alltid kommer vara välkommen till deras hem och jag fick lova att komma och bo hos dom om jag var i trakterna igen.
 
The Capital
 
Mittenkortet är en bild på FBI's huvudkontor och bilden längst ner till vänster är lägenheten dit president Lincon blev buren efter att han blivit skjuten på teatern på andra sidan gatan.
 
Lunch på Hard Rock Café in Washingon DC och D&B
 
Drew and Lesslie hade en flygel så det blev lite pianospel under helgen också. Matthew och Nicole ville lära sig nån sång så vi övade så fort vi fick tid, vilket kanske inte var jätte uppskattat av alla ;)
 
 
Nu är vi inne på sista sommarlovsveckan och nästa veckan börjar den riktiga vardagen igen! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: