juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Bakdag

Kategori: Allmänt

Imorgon är barnen lediga ifrån skolan och vi ska göra pepparkakshus. Därför åkte jag till affären idag. Var tvungen att köpa godis, glasyr och lite annat smått och gott. På vägen hem åkte jag förbi en sushi/kinarestaurang och köpte med mig lite sushi. Måste dock säga att sushin från det stället inte var det bästa men iaf! När jag kom hem åt jag det och lite vattenmelon och jordgubbar för att sen sätta på julmusik och göra pepparkaksdegen inför i morgon. 
 Resultatet av pepparkakshuset får ni se imorgon:) 
 
Och när jag ändå höll på och bakade så passade jag på att göra en snickerskaka som överraskning till kidsen. Dom hade aldrig ätit det förut och tyckte det var väldigt gott!
 
 
Hittade även en liten bit av Sverige i affären idag, knäckebröd!:
 
 
Nu har jag lagt pojkarna och väntar på att Jennifer ska bli färdig med middagen. Måste säga att jag är imponerad att hon åker hemifrån kl 6 på morgonen för att ta tåget två timmar, jobba, två timmar hem, hemma runt 19.30-20.00 och ställa sig och laga middag. Heja henne! Inte så tråkigt att hon är från en Italiensk familj heller så det ofta står italiensk mat på bordet!:) 
 

Kommentarer

  • Anna säger:

    Kul med pepparkakshus! Jag bakar med mina dagbarn varje fredag. Super mysigt =)

    2012-12-07 | 13:53:29
    Bloggadress: http://svalander.blogg.se

Kommentera inlägget här: