juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Barnvakt

Kategori: Allmänt

I lördags var jag barnvakt åt kidsen. Jennifer och Kevin skulle på cocktail party. Robert var dock sjuk så han låg i sängen och sov medans jag, Nicole och Matthew kollade på en tecknad julfilm och åt popcorn. När den var slut gick jag och la Matthew och då vaknade Robert och mådde dåligt. Han skrek och grät så jag hämtade en bok och läste tur bredvid honom i sängen. Då lugnade han ner sig lite och somnade till. Sen höll han på så och skrek efter mamma emellanåt. Jag ringde henne bara en gång, utan svar, för jag ville inte störa dom och faktiskt kunna klara av det själv. Så låg bredvid honom i sängen i 3-4 timmar, läste sagor, tittade i taket och sprang upp titt som tätt för att hämta en ny kall handduk som jag hade hämtat för att lägga på hans panna. (Precis som mamma hade gjort när jag var sjuk och liten). Vid 12 tiden på natten hade han somnat djupt så då gick jag ner, väckte Nicole som hade somnat där nere så hon kunde gå upp och lägga sig och sen städade lite. Kl 12.30 (eller aa 00.30) kom Jennifer och Kevin hem jasså pratade vi lite och sen gick jag och la mig. Dom var extremt tacksamma över hur jag hade hanterat situationen så det var skönt 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: