juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Första gången

Kategori: Allmänt

Godkväll:)
Idag tog jag själv för första gången tåget till New York för att spendera dagen/kvällen där. Kevin hade förklarat vilket tåg jag skulle åka med, vart jag skulle byta och vilket nr på tunnelbanan jag skulle med väl inne på Penn Station. Problemet med mig är dock att hur mycket jag än anstränger mig för att komma ihåg sånt så glömmer jag av det med en gång. Trots detta måste jag ändå säga att min resa gick himla fint! Bytte tåg när jag skulle och efter lite om och men så hamnade jag på rätt tunnelbana också! Jag mötte upp Fredrik, en annan au Pair från au pair-skolan på trappan på Times Square. Sedan gick vi runt där en stund, prata och kollade i affärer. Sen åkte vi ner med tunnelbanan till Soho, China Town och Little Italy för att kolla i mer affärer och äta lunch. Åt Spagetti Carbonada (extremt färgstarkt) på en italiensk restaurang i Little Italiy, sjukt gott! Efter det började vi världens längsta promenad tillbaka till Times' Square-området för att leta efter McGees, en bar där det påstås att dom spelat in How I Met Your Mother. När vi väl hittar den och vi gick in var det knökat med folk och en hejdundrandes go stämning. Vi gick bara in och såg oss runt för att sedan gå ut igen och där med kunde konstatera att det inte alls såg ut som det gjorde i serien. Det ända som gjorde att det kunde va den baren var att det satt ett foto uppe med karaktärerna på och att man kunde köpa en HIMYM-tskirt. Efteråt fick vi dock reda på att dom inte alls hade spelar in det där utan att det bara var inspirerat av stället. Men nu har man iaf varit där:) Efteråt gick vi och åt Borrito(tacos) för att sen åka hemåt igen. När jag kom till Pennstation och skulle ta tåget hem får jag reda på att mitt tåg inte alls går 9.42 som jag trodde utan 10.25. Så jag sätter mig inne på Starbucks, köper en varm choklad, lyssnar på Michael Bubles julskiva och väntar tills tåget går. När jag kommer till Stoneybrook är klockan 00.15 och Kevin står och väntar på mig med bilen för att köra mig hem. Så fantastisk snällt! Nu ligger jag hemma i min säng och ska sova:) Godnatt! 
 
Jag och mina varma choklad på Starbucks, Pennstation
 
Hittade några jobbsnubbar som hade rast på Times' square
 
Hittade även "BabyHulken" runt hörnet i Chinatown
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: