juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Go känsla

Kategori: Allmänt

Godkväll:)
Idag hade Nicole ont i magen så hon fick stanna hemma ifrån skolan. Absolut en märkbar kulturskillnad. En 11åring i Sverige hade tagit en värktablett och gått ändå. Dessutom ringde föräldrarna 111ggr för att kolla till henne och när pojkarna kom hem fick jag sätta alla barnen i bilen och åka till läkaren. Lite överdrivet kan jag tycka men det är så kulturen är här. Efter att läkaren lyssnat på hennes lungor och gjort en ordentlig undersökning kunde han konstatera, det jag trott hela tiden, att det bara va en muskelbristning i magmusklerna. Men nu har jag varit hos familjens läkare också så det var väl bra att ha varit där och träffat honom. Resten av dagen har jag tvättat, hjälpt barnen med läxorna, spelat Wii och kollat i album från när barnen var små. Sen hjälpte jag dom med sina duschar, städade köket (vilket egentligen inte behövdes då Maria, våran städerska, redan hade gjort det men ändå) och la pojkarna. Nu har vi ätit middag och bara tar det lugnt.
Måste bara berätta att när jag la pojkarna i kväll så sa dom båda två för första gången, I love you Julia. Det kändes riktigt gott att höra det och det visar ju på att jag gör ett okej jobb iaf :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: