juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Julafton

Kategori: Allmänt

Min julafton blev inte alls lik någon annan julafton jag varit med om.
Dagen startade precis som vanligt med lite bagels till frukost och för att sen vid 12 tiden åka till Port Jeffersson och åka skridskor. Det var jag, barnen, Kevin och Jennifers föräldrar (som är skilda). Kevin stod på sidan då han inte kan åka och inte ville hamna på sjukhus just nu men jag, barnen och till och med barnens mormor och morfar, som inte hade åkt på x-antal år körde på. Riktigt roligt var det! Efteråt åkte vi hem och drack varmchoklad. Kl 3 var det ingen Kalle Anka....utan det blev det lite fotboll på baksidan istället för att sen gå in för lite snacks innan middagen. Det var ostar, kex, korv, räkcoctails, chips, dipp osv, gott Iaf! 
Till middag var det en italiensk/skaldjurs "meny". Förrätten var spagetti med bläckfisk och skaldjurssås och bröd och till huvudrätt friterade räkor och nån sorts fisk med grönsallad och kall sås. Galet gott alltihop! 
Efter middagen var alla trötta så vi satte oss och kolla på två gamla julfilmer. En, som jag inte kommer ihåg namnet på handlade om en elak gubbe som blir hembesökt av tre spöken och den andra hette The miracle on 34 street. I början fatta jag inte riktigt varför vi tittade på dom men efter en stund förstod jag verkligen charmen med dom! Nu under jul har vi slötittat på riktigt många julfilmer. Många hur töntiga som helst med titlar som: A nanny for christmas eller A wife for christmas. Dom filmerna tittar vi dock mest på just på grund av att dom är så löjliga och så sitter vi och skrattar åt det typ. På kvällen gjorde vi en tävling om vem som hade den bästa julpyjamasen. Sjukt kul när tävlingen spårar ur och det slutar med att folk har polkagrisar och julkulor hängandes i öronen, clownnäsor föreställande Rudolfsnäsa, olika hattar, strumpor och massa mer. För mig gick det inte bra alls asså,  åkte ur 4fjärde från sist... kidsen kom som delad vinnare;) Efter tävlingen ställde barnen ut kakor och mjölk till tomten och havregryn till renarna för att sen extremt förväntansfulla gå och lägga sig. Vi andra gick och la oss en stund efter. Jennifer och Kevin hade dock 4 timmar av paketinslagning att göra innan dom kunde gå och lägga sig, stackarna..  Så kort och gott var det en mysig men annurlunda julafton :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: