juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Juldagen

Kategori: Allmänt

Kl 07.07 vaknade jag av att Robert knackade på dörren och nästan skrek att dom var redo för att gå ner och öppna paketen. "Tomten har varit här Julia, skynda dig!!" När alla var vakna gick vi vuxna ner först för att vara redo med våra kameror. Sen kom barnen ner för trappan med världens största leenden och kastade sig ner på golvet och började riva i pappret till paketen (Inte matthew dock, han öppnade paketen försiktigt för att inte förstöra det fina omslagspappret, haha så söt!!) Efter två timmar var alla paket (förutom de till kusinerna och resten av släkten som skulle komma senare) öppnade och då var det dags för frukost med American Pancakes. Så galet gott! Barnen och inte minst Jennifer och Kevin blev verkligen genuint glada över min julklapp så det var roligt att det blev så lyckat! Efter frukosten lekte vi med alla julklappar och efter några timmar kom Jennifers syster, hennes man och deras två små flickor. Då blev det ännu mer paketöppnande och snacks. dvs lite plockmat innan det var dags för middagen. Det blev ingen kalkon-middag som jag hade trott utan helgrillad skinka Och till förrätt va det grillad ost inlindad i pasta. 
När middagen var klar, vilket tog några timmar spelade vi Wii Just Dance 4, sjukt roligt faktiskt. Och efter dt var det ännu mera mat, hemmagjord äpplepaj, chokladpuddingkaka och massa mer! Sen åkte släkten hem och vi satte oss och tittade på tvättsvampen Bob. Jag, Kevin och Jennifer somnade dock efter 2minuter. Testade föresten mitt fantastiska saffransthe som jag fick av mamma, super gott! Tack snälla! 
Så för att sammanfatta min första riktiga amerikanska jul så måste jag ändå säga att jag är mäkta imponerad av deras traditioner, julanda, tempo, mat och dekorationer. Och det är många traditioner som dom har här som jag kommer ta med mig hem och dela med mig av till min familj. Människorna här är generösa på alla sätt och får mig verkligen att känna mig som hemma. Jag måste dock säga att trots att julen har varit så bra på alla sätt så saknar jag min familj och våra traditioner litegranna. 
Merry Christmas everyone! 
 
Magiskt
 
Glädje
 
Tacksamhet
 
Kärlek
 
American Pancakes!!! 
 
Givmildhet
 
Och.. Tre Ipods och en Ipad

Kommentarer


Kommentera inlägget här: