juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Julmys!

Kategori: Allmänt

Imorse vaknade jag tidigt och tog bilen till gymmet. Skulle gå på en klass som hette Step. Hade inte en aning om va det var förnått men tänkte att det kunde vara kul att testa. När jag kom in var det jag och tre 60-70 åriga tanter men jag tänkte va tusan varför Inte! Efter 25 minuter gick det inte längre. Tanterna körde över mig totalt. Inte för att det va speciellt jobbigt, eller aa inte alls, men man var ju tvungen att kunna massa steg å grejer och det hängde ju inte jag med på för fem öre. Därför lossades jag som jag hade bråttom iväg och gick ut därifrån, haha! hämtade istället min musik och tog ett pass på löparbandet och sen lite styrka på det.
När jag kom hem åt jag frukost, skypade lite med världens bästa mormor och morfar som hade mamma och Johann på besök! Så mysigt! Sen gick jag ner för att kolla på när "vårt lag" the Jets spelade match (amerikansk fotboll), hur matchen gick ska vi inte prata om... Under matchen kom Jennifer mamma och hennes man samt deras lilla hund Jess. Efteråt hjälpte jag pojkarna att slå in alla deras paket, för att sedan göra det sista på mina också. Kl 8 var det middag, en pastagratäng med vitlöksbröd, så himla gott!! Samtidigt kollade vi på ännu en amerikansk fottbollsmatch, denna gången var det mitt favoritlag, the Giants. Vi ska inte prata om den matchen heller.... Så efteråt satte sig jag, Robert, Nicole, Pa (barnens morfar som också hade kommit under dagen) och Kevin i bilen och åkte til min favoritplats, staden/byn Port Jeffersson. Det ligger bara 5 minuter här ifrån och det är extremt mysig. Det finns massor med små affärer, kaféer och restauranger och det ligger precis vid vattnet. Alla affärer osv måste ha samma typ av skyltar, dvs träskyltar med guldtext, så allt ser väldigt enhetligt ut. Och nu i juletider så har alla dekorerat med ljus och granar också så det blir extra mysigt.
Där gick vi och köpte varmchoklad och tittade på när folk åkte skridskor på utomhusrinken. Efteråt åkte vi hem, kollade på en klassisk julfilm och nu ligger jag och ska sova. Ska dock sätta på Grinchen och kolla på innan. Det är ju ändå en tradition jag och mamma har, att äta frukost till den på julafton. Och även om det officiellt inte är julafton här än så är det ju ändå det i Sverige plus att det blir julafton undertiden som jag tittar på den. Tyvärr blir det utan varken frukost eller en mamma vid min sida men den måste ändå ses! 
Godnatt nu och GOOOOOOD JUL!!! Puss:D 

Kommentarer

  • Gittan & Gunnar säger:

    God jul & gott nytt år önskar di två på soffan.
    Gittan & Gunnar

    Svar: Goood jul!:D
    Julia Perdsjö

    2012-12-25 | 14:35:34

Kommentera inlägget här: