juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

New York -the hobbit

Kategori: Allmänt

I söndags tog jag tåget till New York och mötte upp Fredrik och Erika på Grand Central. Sen gick vi till 5th avenu för att kika runt lite och sen gick vi till Times' Square och åt lunch på Olive Garden, en sjukt god Italiens restaurang. Erika var dock tvungen att sticka iväg innan vi hann få maten så när kyparen kom med maten var vi bara två kvar. Han såg lite fundersam ut så vi förklarade och så fick vi hennes mat i en doggybag. När vi hade ätit gick vi till Forest Gumps affär/restaurang där jag köpte en tröja. Ska ta bild och visa sen, riktigt mysig haha. Sen tog vi tunnelbanan downtown till 14th street där vi mötte upp Erika igen. Vi gick runt i en park där som hade massa små mysiga stånd en stund för att sen gå och kolla på The Hobbit på bio. När vi kom in på biografen och gick fram i kassan kunde man inte köpa biljetter där utan kassörskan sa bara "outside the box". Vi fatta inget och sprang runt i lokalen och försökte hitta en box nånstans. Efter någon minut gick jag ut och gick runt hörnet och där fanns självklart glasboxen med en liten söt kvinna i och sålde biljetter. Vi skrattade lite för oss själva och sen gick vi in igen för att köpa popcorn. Storleken på mellanpopcornen här i USA är väl ungefär som en stor hemma men en liten läsk här är större en den stora hemma! Den var säkert på en liter asså. 
När vi gick in och satte oss var det inte så mycket folk så vi fick riktigt bra platser i mitten. Erika tog fram sin doggybag från Olive Garden (som nån överklassbrud, sjukt kul haha), jag och Fredrik våra popcorn och att bara några minuter innan filmen skulle börja så sätter sig en kille vems världens största fluff till hår framför mig och tar upp halva bioduken. Kändes som värsta skämtet och vi kunde inte hålla oss för skratt! Jag menar vad tusan gör man, man kan ju inte fråga om killen kan trycka ner håret! Som tur var det en plats över på Erikas sida så vi hoppade ett säte så jag kunde se nått (efter att Fredrik övertalat mig om att det inte var allt för pinsamt att göra det) Filmen var absolut bra, smeagol/gollum var helt klart bäst och den var riktigt snyggt gjord. Jag tror dock jag hade lite förhöga förväntningar. Tyckte den var lite lång. Efteråt gick vi till Starbucks och satte oss en stund för att sedan gå åt olika håll. Jag tog tunnelbanan till Penn Station och därifrån tåget hem. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: