juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Pepperkak- och Lussekattebak!

Kategori: Allmänt

Häromdagen åkte jag och köpte saffran. 100kr för 1gram som dessutom var i strängar (Totally worth it tough). Inte visste jag då att min kära mor skulle skicka riktigt pulversaffran till mig, det kommer nog gå åt det med ändå ioförsig;). Lussekatterna blev inte dom bästa jag bakat men absolut godkända! Det är svårt att omvandla allt, dl till cups, F till C och allt det där. Nåväl! När barnen kom hem gjorde vi pepparkakor av den sista degen som vi hade kvar från pepparkakshuset. Det var extremt uppskattat för övrigt att jag gjorde pepparkaksdegen helt själv, det var något dom aldrig hade varit med om eller gjort förut. Även att göra mallarna till huset själv, så det var kul!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: