juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Sjuk

Kategori: Allmänt

Igår fick Robert stanna hemma ifrån skolan då han fortfarande hade feber. Jennifer var också hemma eftersom hon alltid jobbar hemifrån på måndagar. Kände själv att jag inte mådde helt hundra heller men har ju mått betydligt sämre och har haft betydligt mer krävande jobb förut och varit sjuk samtidigt så det var bara att köra på. Dessutom så sa jag inget till Jennifer så det var ju inte så lätt för henne att veta heller. Hela dagen gick åt att leka med Robert och det var sjukt mysigt för det är inte ofta man har tid för bara en!! Vi spelade masspelade olika spel, målade och hade mysigt. När dom andra kom hem gjorde vi läxor, åt och lekte lite till.
Sen var det monday night fotball, dvs att det var en match med amerikansk fotboll på tv. Dessutom spelade "vårat" lag, the Jets. (det är tydligen okej om man hejar på The Giants också, vilket jag gör för Jets är sämst haha) Så då tog vi fram korvbitar, ost och massor av chips och dipp (även svensk dipp som världens bästa mamma skickat) att äta och kollade på matchen allihopa. Jag stannade dock inte länge då jag inte mådde så bra och gick upp på mitt rum och vilade istället. Jets förlorade med 14-10 tror jag så det gick ju sådär men nästa söndag är det Jets mot Giants så då blir det att sitta bänkad framför teven. Det är faktiskt riktigt roligt att kolla nu när man faktiskt fattar nånting! 
 
Robert va hemma idag med, han mådde betydligt bättre men hade feber igår och lite hosta idag så det var bäst med en liten vilar dag till. Jennifer är hemma hela denna veckan men idag mådde jag sämre så jag gjorde mitt på morgonen, åt frukost i lugn och ro, spelade lite Wii och sen kunde jag gå upp på mitt rum och ta det lugn några timmar. (hade tvätten idag också men den klarar ju sig själv i stortsett). Vid två tiden åkte Jennifer iväg på ärenden så då vek jag tvätt, åt och lekte med Robert resten av tiden. När Nicole och Matthew kom hem lekte vi litee kurragömma, målade, åt osv tills klockan blev 7 ungefär. Då kom Jennifer hem igen och jag kunde gå och ta det lugnt igen. Nu sitter jag och kollar på film, dricker smoothie och äter en lussekatt! 
Godnatt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: