juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Goa dagar

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har bestått av fantastiskt härligt vårväder och olika små tripper hit och dit. Förra lördagen slängde jag mig på tåget i sista sekund och spenderade dagen i New York tillsammans med Rikke, Alexandra och Aaron. Det blev promenad i Central Park, massa tjöt och middag på Olive Garden. Resten av veckan har sett ut som vanligt i stortsett. 
 
I fredags skulle jag köra Nicole och hennes kompisar till ett litet minitivoli som en skola hade här i närheten. Men med lite övertalan och lovord om att inte hänga runt Nicole och hennes kompisar så tog jag även med mig pojkarna så att dom kunde få gå dit dom med. Det var riktigt roligt och ännu härligare då vädret var som en riktig sommarkväll. Pojkarna hittade även en kompis som dom kunde leka med så vi sprang runt och spelade spel, åt hamburgare, sockervadd och fick ansiktsmålningar.
 
 
 I går åkte jag till Smithtown och hälsade på Ida i hennes hus för att sen åka tillsammans med henne till en outlet i närheten. Många timmar och dollar(!!!!) senare åkte vi tillbaka och hängde hemma hos henne. Jag försökte läsa och prata danska vilket tydligen var fantastiskt underhållande och det e ju kul man kan glödja andra! På kvällen åkte jag o hämtade upp Sarah för att kolla på Pain and Gain på bio. En riktigt skön film som är baserad på en verklig händelse, vilket är helt sjukt om man ser filmen!
Idag sov jag länge och åkte sen tillsammans med hela familjen för att titta på pojkarnas fotbollsmatch. Tror dom vann med 17-2 så dom gjorde bra ifrån sig! Robert försökte sig till och med på en av dribblingarna som vi har tränat på så det var extra kul när man fick se lite resultat efter allt fotbollsspelade som vi gör.
Om en halvtimme ska jag hoppa in och "jobba" lite extra då Jennifer och Kevin ska iväg på nån välgörenhetsmiddag. Så jag ska gå ner nu och se vad som händer men nu fick ni iaf en liten uppdatering på vad
som har hänt det senaste. 
Pussss! !!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Oscar säger:

    Låter härligt syrran, det är som att läsa recensioner från en film var gång man läser din blogg tycker jag :)
    Gott åt dig! Men vi saknar dig ska du veta! :)
    KRAM!

    Svar: Haha ja det har du nog rätt i:p aja då kan ni ju hålla lite koll på mig iaf!:) Var ärenden blogg Oscar så jag kan få reda på vad ni håller på med på dagarna??! ;) kraaaam!!
    Julia Perdsjö

    2013-04-29 | 08:40:24
  • Carina säger:

    Tack underbara Julia! Håller helt med din bror!!!

    Svar: Haha:) pusss!!
    Julia Perdsjö

    2013-05-01 | 18:32:13

Kommentera inlägget här: