juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Morgonen

Kategori: Allmänt

Heej! 
Jag tänkte förklara lite hur en morgon kan se ut för mig när jag jobbar. 
Morgonen börjar mellan 7.30-7.50 då jag, på tisdagar och fredagar, går upp och tvättar. Sen går jag och väcker barnen för att sen plocka fram kläder och för frukost till pojkarna. Frukosten består oftast av cheerios med mjölk, någon form av våffla och ett glas juice. Samtidigt som pojkarna äter gör jag i ordning deras matlådor.
Där i ska det finnas någon slags smörgås eller korv m bröd, någon slags frukost och en chokladdryck. I det understa facket packar jag ner deras mellanmål. Det brukar bestå av någon slags kaka, chips eller godis. (Mycket nyttigt). När dom ätit färdigt hjälper jag dom att kamma håret och sen borstar dom tänderna. När allt detta är klart brukar pojkarna spela Wii en stund innan det är dags att gå ut till busshållplatsen Kl 9. Under morgonen klara Nicole sig själv. Hon spenderar mestadels morgonen uppe på sitt rum med radion på hösta volym och kommer inte ner förens några minuter innan vi ska gå. 
När jag pussat pojkarna hejdå och barnen åkt iväg med bussen går jag in och äter frukost I lugn och ro.
På grund av säkerhet kan jag inte skriva så mycket mer om dagen men nu vet ni hur en morgon kan se ut:) 
 
Pojkarnas matlådor idag

Kommentarer

  • Oscar säger:

    Låter precis som vår morgon... Nooooot!
    Ca 06:00 hörs grymtande, stånkande och så småningom skrik ifrån rummet intill vårt. Då gäller det att snabba sig! När man kommer in i rummet STÅR en blond liten knallkork med händerna i fast grepp mot spjälsängen och VILL upp! Ofta doftandes av en mix av bäsbis (which is nice) samt kiss och ibland även bajs (vilket inte är lika nice!). Efter blöjbytet blir det lite gos med mamma och pappa i stora sängen, Alma är oftast dock inte ligga intresserad av det som m&p utan tycker mer att vi alla bör gå upp och gå. Inom kort är det sen dags för frukost, dvs. välling! Sen sticker pappa till jobbet och Alma har lärt sig att vinka hejdå :)
    Ja, alla dagar är så klart inte helt förutsägbara och likt detta men i grova drag :)
    Kramar från oss tre!

    Svar: Haha, ja fast det låter som en fantastisk morgon om du frågar mig! Saknar er massor!!
    Julia Perdsjö

    2013-04-10 | 08:42:06

Kommentera inlägget här: