juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Påsken och dom senaste dagarna

Kategori: Allmänt

Jag är ledsen att jag inte varit så aktiv här det senaste dagarna men orken har inte riktigt funnits till detta. 
Men här kom er nu iaf en liten uppdatering om påsken och lite så.
 
Påskafton spenderade jag i New York tillsammans med Gabriel och Marcus. Det var så himla roligt att för första gången få besök av en familjemedlem här i Usa och dagen var fantastisk! Vi var mest i Lower Manhattan och shoppade och promenerade runt. Vi gick förbi Ground Zero, kollade på frihetsgudinnan och till kvällen blev det middag och härliga samtal. Så tusen tack Gabriel och Marcus för en fantastisk dag med oändligt mycket skratt! Varmt välkomna tillbaka!! 
 
Efter att ha somnat vid 4.30 på lördagen vaknar jag klockan 8.00 av att pojkarna står och knackar på dörren. Dom frågar försiktigt om jag ville bara med på äggjakten. Och självklart ville jag det så även om jag var lite trött efter 3,5 timmars sömn. Men tävlingsmänniskan inom mig väcktes snabbt till liv och efter att Kevin ropat "GO!!" Var jag klarvakeSohoChina sprang runt som en hottentott letandes efter alla färgglada ägg jag kunde hitta. Jakten var riktigt mysig och efteråt fick jag och barnen varsin korg full med leksaker och godis. Det är så mysigt att dom verkligen har tagit mig in som en i familjen och jag är alltid inräknad i familjens planer (om jag vill såklart). 
Någon timme efter satte vi oss hela familjen i bilen pochera åkte till Jennifers syster med familj i New Jersey. Sammanfattningsvis var det en rolig familjedag men en väldigt annurlunda påskdag jämfört vad jag är van vid. 
 
Bilden längst upp- fv: Sam, Patric, (kommer inte riktigt ihåg vad han heter, Josh och Frank
Bilden till vänster- barnens "easter baskets"
Bilden till höger- min korg med godis och såklart chokladkaninen Peter
----------------------------------------
 
I fredags hade jag sex kids att ta hand om. Robert var på kalas men jag hade Matthew, Nicole och hennes fyra kompisar. Och på grund utav att ingen av de andra flickornas mammor kunde(/ville) ta flickorna till köpcentret och köpa kläder, som dom var tvugna att fixa för en dans i skolan, så fall lyckolotten på mig! Så jag packade in lilla Matthew och fem stycken 11åriga tjejer i minivanen och körde dit. (Matthew var sådär taggad på att åka med så jag mutade honom med att åka och köpa lite glass innan vi hämtade flickorna) 
Vädret var riktigt härligt den dan och med rutorna nerdragna, radion med "Call me mabye" på högsta volym och alla tjejer sjungandes så högt dom bara kunde kom vi helskinnade till köpcentret. Väl där hade jag fullt sjå med att hålla koll på allt och alla men 1-2 timmar senare var jag och alla sex barn tryggt tillbaka hemma I huset. Så tack och lov gick det fint! :) 
 
I lördags jobbade jag extra då Jennifer och Kevin åkte till New York för att träffa lite vänner.
På morgonen åkte vi allihopa och kollade på Nicoles fotbollsmatch och därefter åkte Jen och Kev och jag började "jobba". Nicole ville åka till en kompis och sovaöver så jag körde henne dit och sen åkte jag och pojkarna till Friendlys och åt lunch och glass. Jätte mysigt att åka iväg själv med pojkarna lite. När vi kom hem spelade vi basket och fotboll och därefter var det dusch, kvällsmat och som Robert säger snugglebuggle framför matchen mellan New York Rangers och Pittsburgh Penguins på teve. (För er som inte vet vad Snugglebuggle är så är det att två personer gosar in sig i en filt och myser) När klockan var halv nio ungefär gick jag upp och la pojkarna och sen hade jag en go kväll för mig själv med lite popcorn och film. Vid halv ett kom Jennifer och Kvin hem igen och då pratade jag lite med dom för att sen gå och lägga mig på mitt rum. 
 
På Friendlys med pojkarna
 
På söndagsmorgonen lånade jag bilen och åkte till Port Jeffersson och tog en the på Starbucks. Jag satt där en stund och efter någon timme åkte jag och hämtade Sarah, åkte tillbaka till Port Jeff, visade henne runt, då hon aldrig hade varit dör förut, och sen tog vi en hamburgare på den bästa hamburgrestaurangen nånsin! Där efter blev det bio och sen bar det hemåt igen.
 
så nu vet ni iaf lite vad som händer här borta:)
 
 (( oh föresten nån dag här förra veckan så backade jag in bilen i familjens garageport. Pajade både den och bilen lite men vi behöver inte gå in mer på det ))
 
Jag har några helt okej utsikter på mina olika löprundor :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: