juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Aktiviteter

Kategori: Allmänt

Att vara insnöade har varit lite segt av många anledningar med framför allt pga att barnen har klättrat på väggarna. Wiit och ipodsen har gått varma så dom senaste dagarna har dom inte varit så intressanta längre. Därför försökte jag hitta på roliga saker att hitta på inomhus. Vi började med att, i Lördags, leka Hide and Seek Tag. Man kan förklara det som en blandning av kurragömma och tage. I vilket fall var det riktigt lyckat och jag och barnen lekte det i flera timmar. Andra saker som vi har gjort är att ha danstävling. Jag gjorde iordning kort med olika kategorier och sen fick barnen 10minuter att öva in sin dans. Kategorierna var roligast, mest kreativa, detajrikast, och renast samt totala poäng. Jag bedömde varje kategori 1-5 och räknade i slutet ihop alla poängen. Det var faktiskt fantastiskt roligt, kidsen gick verkligen in för det, bjöd på sig själva och
såg ut att ha riktigt roligt dom också!
En annan sak som vi har gjort är Sights words-Card Bingo. Kevin köpte för några veckor sedan en slags kortlek med ord på så att pojkarna kan träna på att läsa. Jag har försökt att jobba på det tillsammans med dem men nu förtiden är det inte lika roligt som det var när dom var nya. Dom behöver fortfarande träna på det men tänkte att vi kunde göra det på ett nytt sätt. Så medans barnen var upptagna satte jag mig ner och gjorde Bingokort till orden. Tyvärr hade vi inte tid att göra det på söndagen som det var tänkt utan jag sa till pojkarna att vi skulle göra det på måndagen. Det roliga är att när Kevin kom upp på måndagsmorgon såg han Robert sitta nere själv i soffan och träna på orden inför bingot, vilket ALDRIG har hänt förut, Så det blev många pluspoäng där ! Efter bingot kunde man märka en klar skillnad på hur många dom kunde i rad så det var kul att det visar resultat också. 
Det var lite av vad vi har gjort de senaste dagarna :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: