juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Då var det dags för snöstorm denna gången istället

Kategori: Allmänt

Idag har dom varnat för att en extremt svår snöstorm ska dra in imorgon eftermiddag. Detta kommer troligen betyda att vi kommer bli av med vår elektricitet igen... Ogillar det skarpt men det är bara att göra det bästa av situationen! :D På grund av dettq har vi under dagen fixat mer ved, inhandlat godis, tankat bilarna och laddat våra elektroniska mojänger. Imorgon ska jag försöka hålla ställningarna här hemma och troligen kommer barnen sluta tidigare ifrån skolan imon så måste vara hemma för det. Så nu vet ni vad som händer och anledningen till att jag troligen inte kommer kunna nås under helgen.
 
Annars har veckan varit som vanligt förutom att jag har behövt vara hemma hela dagarna och tatt hand om Nicole som har varit väldigt förkyld. Dom har sjukt mycket flytande mediciner här som dom tar för alla möjliga anledningar, är inte riktigt van vid det då man hemma bara tar en Ipren, en Alvedon och en halstablett på sin högd men hur som helst så har dom inte riktigt hjälpt utan hon har pendlat mellan att må bättre och sämre hela veckan. Därför följde jag med henne till deras läkare idag som gjorde nån underskning och gav henne några mediciner som skulle hjälpa. Kommer inte riktigt ihåg namnet på vad hon hade men det är som vanlig hosta typ. Så efter att ha fixat det och köpt lite "tycka synd om henne"godis så åkte vi hem och väntade på att pojkarna skulle komma hem med bussen. När dom kommit hem, ätit och gjort sina läxor sa jag att dom kunde bjuda över grannpojken på en playdate så han kom över och lekte och jag kunde ta det lugnt. Vid 6tiden hade pojkarna boy scouts så dom fick sätta på sig sina små söta outfits och sen lämnade vi Nicole hemma själv (för första gången!!) och åkte till deras skola där det höll till. Väl där fick dom göra några alla hjärtans dag-kort till vuxna som arbetade på skolan, utdelning av märken och sen lite avslutning med pizza. Himla trevligt satt sitta där med dom andra föräldrarna och diskutera livet över en pizza slice, haha :) 
 
Nu är klockan 11 och det är dags att sova lite och som min pappa brukade säga, samla krafter inför en ny dag;) 
Godnatt!!
 
 
(Världens största TACK till min älskade mamma också som fixar å donar med alla mina saker ifrån min lägenhet som jag måste flytta ifrån också. Du är bäst!!) 

Kommentarer

  • Carina säger:

    TACK :) men jag bara håller lite i trådarna Det är inga problem att få hjälp till DEJ! Hoppas ni klarar ovädret bra. Jag o Johann är väg till Alma med föräldrar i ett vintrigt landskap men bra väglag Avundsjuk ? Kram älskade Julia !

    Svar: Hihi tur! :D ååååh va mysigt! Ja det kan man lugnt säga, det finns inget som heter bra väglag här kan jag lova! Kraaaam mamma!
    Julia Perdsjö

    2013-02-09 | 12:16:53

Kommentera inlägget här: