juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Super Bowl!

Kategori: Allmänt

Igår kväll spelades matchernas match! Baltimore, Ravens mot San Fransissco, the 49:ers. Inför matchen var jag av någon anledning galet nervös. Visserligen hejade jag/vi på Baltimore och ville att dom skulle vinna men att vara nervös var ju lite löjligt haha. Men kanske var det för att det var min allra första Super Bowl och för att jag fick se den just här i USA där det är världens största grej! Många har fester och klär upp sig och precis ALLA (över 100miljoner människor över hela världen) tittar på matchen.
Jag gick till Stop'n Shop (typ vårat ICA) tidigare idag och det var knökat med folk som köpte upp affärens sista lager av chips, nacchios och guacamole! Lite roligt amerikanerna spenderade över 1,02 miljarder dollar på snacks och tilltugg till matchen i år. Nåväl matchen va sjukt spännande och det avgjordes i slutsekunderna! Baltimore vann med 34-31 och jublet här hemma var öronbedövande när slutsignalen gick! Under matchen åt vi tacos, nacchios, dipp, snacks, en snickers tårta formad som en amerikansk fotboll och massa gott, myste och hade en riktigt go kväll tillsammans. 
Allt som allt är jag supernöjd med min första riktiga amerikanska Super Bowl och jag är så himla glad att jag fick möjligheten att uppleva den här tillsammans med en fantastisk familj! 
 
 
Tidigare under dagen spelade jag, Kevin och barnen en amerikansk fotbollsmatch ute i snön. Riktigt roligt och en bra uppladdning inför kvällens match!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: