juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Was that all you got Nemo?!

Kategori: Allmänt

Nu är stormen Nemo över. Vi klarade oss bättre än vi trott så det var väldigt skönt! Elledningen som brann och sprakade utanför huset igår tilhörde inte oss och blåsten var inte så farlig här i East Setauket just så därför klarade vi oss utan strömavbrott tack och lov. Det kom dock över en meter snö på bara några timmar så trafiken på vägarna var kaos. Folk fick lämna sina bilar mitt på motorvägen och traska till närmaste hotell så alla vägar blev imprensip avstängda. (I Usa eller här i New York iaf har man inte vinterdäck då det oftast inte behövs utan använder sig av "All year around wheels"" Detta kan ju va lite av anledningen till att det blir en så extremt stor grej här när det snöar). Vi här hemma hade det ganska så gott dock. Vi satt allihopa tillsammans framför brasan med snacks och kollade på kaoset på teven. Eftersom vi då fortfarande inte visste om vi skulle bli av med elen eller inte så bäddade barnen ner sig vid brasan för att sova där. Kevin och Jennifer gick upp och la sig men jag bestämde mig för att sova på golvet tillsammans med barnen. Riktigt mysigt. Sjukt obekvämt dock och det märks ju att man inte är 20 längre ;) 
På morgonen vaknar vi lyckliga över att fortfarande ha ström och att stormen var över. När vi tittar ut chockas vi av mängden snö och efter frukosten trycker vi oss ut genom dörren för att försöka skotta fram bilen. Jag och Kevin gör mesta jobbet, vilket känns i kroppen vill jag lova, men efter 1-2timmar har vi fortfarande inte lyckats få fram bilen så vi struntar i det. Efter lite lek tar jag med mig kameran, lite musik och går en promenad. Aa går kanske va att ta i, pulsar och pressar mig fram är nog mer rätt. Vägarna jag gick på var knappt skottade och på gatan träffar jag mängder med folk som försöker skotta fram sina bilar som är helt täckta med snö och försöker få nån sorts gång från huset. Vädret var helt fantastiskt och det var skönt att få komma ut och röra lite på sig. 
 
Bilderna gör verkligen inte rättvisa av att visa hur mycket snö det egentligen är men det visar lite av området jag bor vid iaf. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Oscar säger:

    Härliga bilder! Men nä, äsch, va väl inget. Minns du 1997 när dina bröder hoppade från balkongen?! DÅ fanns det snö! ;) Kraaammmm på dä!

    Svar: Tack!! Klart! Jag berättade om det men dom trodde mig knappt, haha. Mähä va?! Jag hoppade väl tillslut också? :0
    Julia Perdsjö

    2013-02-11 | 10:10:12

Kommentera inlägget här: