juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

50 år!!

Kategori: Allmänt

I söndags var det en mycket stor dag eller aa hela helgen egentligen, iaf enligt Kevin. Det var nämligen Kevins födelsedag! Och om vi fick höra det, haha. "Gå och bre mig en macka, det är ändå min födelsedags helg. Gå och hämta det, glöm inte det är min födelsedags helg. Äsch det är lugnt, Jennifer kan inte vara arg på mig, det är ju ändå min födelsedags helg" Detta är vad vi har fått höra hela helgen! Självklat har han alltid haft glimten i ögat men lite sanning har det ändå varit bakom det och de gör det så himla roligt! 
Vi startade dagen, extremt otippat med att åka till...kyrkogården. Kevin ville besöka sina föräldrars gravar. Det var absolut den största kyrkogården jag nånsin sett och den var fantastiskt vacker! Sen fick Kevin sätta på sig en ögonbildel och vi åkte vidare till ett ställe där dom har massor med spel, bowling och restaurang. (Han visste dock vart vi skulle. Det var han som hade kommit med förslaget på vad vi skulle göra men för att pojkarna tycker att det är roligt så lossades vi som att det var en överraskning).
Vi stannade på stället i några timmar. Det gick ut på att man spelade massa spel som kostade några dollar styck och så fick man små "biljetter" som man kunde köpa saker med. Typ allt ifrån suddgummi till Xbox och iPad. Kidsen satsade på att försöka få ihop till ett Xbox som kostade 49 000biljetter. Och vi hade efter att ha spelat på en slags lotterigrej (där vi gjorde det omöjliga och vann det absolut högsta antalet biljetter man kunde få) och spelat på dom olika spelen i 5timmar lyckats få ihop till...3 329 biljetter. Så..det gick sådär men kul hade vi iaf! Under tiden som vi spelade, sprang vi fram och tillbaka till vårat bord och varvande nacchios och dricka.Efteråt bestämde vi oss även för att spela en bowlingsmatch. Kevin hade spelat endel innan och Jennifer hade spelat bowling när hon var yngre men Nicole hade inte spelat många ggr innan och detta var pojkarnas första gång, så man kunde ju tro att jag skulle komma 2 eller 3a iaf då jag ändå har spelat några ggr men icke. Jag slutade på 4plats 2 och 6poäng före pojkarna... kändes bra, haha! 
Efter bowlingen var tanken att vi skulle åka iväg och äta på restaurang och gå i ett köpcentrum. Alla var dock så trötta så vi åkte hem, beställde hem Kina mat och kollade på Amerikansk fotboll och Ishockey. På kvällen firade vi med lite tårta och paket! Det var en riktigt mysig och rolig familjedag!! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: