juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Chicago i New York ;)

Kategori: Allmänt

I lördags satte sig jag och Jennifer i bilen och åkte till New York för att gå på musikalen Chicago. Jag fick två biljetter i julklapp för att gå med en kompis men jag har inte spenderat så mycket tid med Jennifer ensam så jag tänkte att det kunde vara en rolig grej att göra tillsammans med henne. Hon blev jätte glad och hade aldrig sett den så det va kul. Så vi körde ner vid 11tiden, parkerade bilen och åt lunch på Olive Garden på Times' Square. Efteråt gick vi till Ambassador-teatern där musikalen hölls. Alla musikaler har sin egna teater och kör ofta två ggr om dagen 6dagar i veckan. Teaterna är inte speciellt stora men det gör bara att man kommer närmare scenen och det är alltid fullsatt. Musikalen var riktigt bra och jag är jätte glad att jag fick chansen att se den. Nu är det bara Lejonnungen som MÅSTE ses. Den ska tydligen vara den bästa som någonsin gjort.
 
Idag var en vanlig dag förutom att pojkarna hade sin allra första basketträning på eftermiddagen. Det var riktigt roligt att se dom och alla andra små 6åringar, 17pojkar och 3 små tappra tjejer, springa runt och försöka stutsa bollen. Det syns att Robert är en naturbegåvning på sport och han är väldigt tävlingsinriktad. Matthew.. tycker det e väldigt roligt och gör sitt absolut bästa! 
 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Låter toppen du bara måste gå på Lejonkungen oxå säkert grym men du kommer att sakna oss speciellt då :)

    2013-01-12 | 17:51:19

Kommentera inlägget här: