juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Martin Luther Kings day och återinsättandet av USAs president

Kategori: Allmänt

I igår skulle jag egentligen vara ledig på grund av att det var Martin Luther Kings dag. Det firas i hela USA, dom flesta är lediga och tanken är att man ska göra något slags volontärarbete under dagen. Men när jag gick upp på morgonen frågade Jennifer mig om jag kanske kunde passa barnen i några timmar så hon och Kevin kunde åka och göra några ärenden tillsammans. Och självklart kunde jag det då jag ändå inte hade nått speciellt planerat. Kevin och jennifer åkte vid 12tiden och då åkte jag och kidsen iväg för att köpa lite snacks/chips, godis å massa gott. När vi kom hem gjorde vi i ordning allt och byggde en liten hydda i vardagsrummet. Ställde allt på golvet och satte på en film. Filmen var sådär kanske men det så mysigt så det gjorde ingenting. 
När Kevin och Jennifer kom hem åkte vi alla, förutom Jennifer då hon var tvungen att laga mat, iväg och spelade basket. Efteråt var tanken att jag skulle åka till Sayville och träffa några au pairer men tydligen så var det ingen som kunde och det låg ändå 40minuter härifrån så jag stannade hemma och åt med familjen istället. 
 
Under kvällen tittade vi på när Obama blev återinsatt som USAs president. Lite roligt är det att det hände just på Martin Luthers Kings dag då han kämpade och dog för de svartas rätt i samhället och att USAs första svarta president blir återinsatt och får sitta 4år till på samma dag. Jag var nog den som tyckte det var mest intressantast och jag satt som fastklistrad vid teven och ställde massa frågor hela tiden. Tycker det är riktigt intressant och det känns speciellt då man faktiskt är i samma land där det händer.
Vid 8-9tiden gick alla och la sig förutom jag och Nicole. Så vi spenderade kvällen själva nere i vardagsrummet. Vi pratade om allt, hon hjälpte mig med att sortera tvätt och aa vi hade en riktigt mysig kväll tillsammans. Det känns verkligen som att vi har klickat och för varje dag som går blir vi tajtare och tajtare. 
 
Camping i vardagsrummet

Kommentarer

  • Oscar säger:

    Låter så härligt. Living the dream! Eller hur. Tycker mig kunna se en film framför mig i varje inlägg som du skriver... Glädjer mig över allt du får uppleva, även om vi saknar dig väldigt mycket... Kram på dig!

    2013-01-24 | 09:29:32

Kommentera inlägget här: