juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Nyårsafton!

Kategori: Allmänt

Efter mycket om och men bestämde jag mig för att sätta mig på tåget och åka till New York för att fira nyår. Inne i New York eller egentligen redan på tåget dit var det hur mycket folk som helst! Bara på Times' Square var det över en miljon människor. Jag gick dock inte dit utan åkte till en bar som ligger i nedre delen av Manhattan. Jag vara där för några dagar sedan och blev kär. Det är en jätte liten Mexikansk restaurang/bar med massor med utsmyckning, riktigt skön personal och massor med lokals. När jag satt och väntade på Erika som skulle möta upp mig, började jag prata med en kvinna. Hon var en 40årig skådespelerska som både bodde och var uppvuxen på Manhattan. Hon hade varit med om så mycket och då Erika var lite sen, så slutar det med att vi sitter och pratar i över en timme. Så intressant!! När Erika kom åt vi lite för att sen börja gå upp mot upper Manhattan. Riktigt roligt att gå runt och bara titta på alla hundratusentals människor som gick på gatorna. Det var en riktigt härlig nyårs-stämning och folk sprang runt med hattar, glasögon, tutor och bara var allmänt spexiga och glada! Efter att ha gått runt i två timmar, vilket kändes som fem minuter, och klockan började närma dig midnatt tog vi en taxi tillbaka till Tortilla Flats för att fira där. När vi kom dit var det massor med folk och det kom bara mer och mer. Stämningen var riktigt härlig och vi träffade massor med sköna människor. Precis innan tolvslaget delades det ut hattar, diadem och champagne till alla och på tolvslaget var stämningen den bästa! Vid 5 på morgonen var jag äntligen tillbaka hemma, sjukt trött men så himla glad! Det var verkligen ett riktigt bra nyår där jag hade så himla roligt och fick träffa massor med nya sköna människor! 
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    New Year in New York ! Awesome !

    2013-01-04 | 17:12:30

Kommentera inlägget här: