juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Strömavbrott

Kategori: Allmänt

Igår kväll varnade dom för att det skulle dra in hårda vindar under natten Men vad man inte riktigt visste va att det skulle bli storm! Jag vaknade x-antal gånger under natten pga av att det lät som hela huset slets i bitar men vid 05.00 tittar jag på klockan för sista gången och 05.01 blir det kolsvart och strömmen går.
Tänker dock att jag inte kan göra så mycket åt saken ch somnar om. På morgonen vaknar jag av lite kaos. Jennifer ska precis köra Kevin till tåget som är alldeles försenat och Jennifer får stanna hemma och arbeta hemifrån för att hålla koll på vad som händer. Barnen får dock gå till skolan som vanligt men allt blir ju lite krångligare när man inte har el men det fick gå. Under dagen blir det bara kallare och kallare i huset tills att det inte går att där längre. Därför går vi ut och äter när barnen kommer hem. Efteråt är det kolsvart och vi får ta på oss jackor, mössor och springa runt med ficklampor. Tillslut tar vi alla filtar vi har i huset, tänder alla ljus vi har och brasan och så sitter vi oss hela familjen nere i vardagsrummet och myser! Båda pojkarna kryper upp i knät på mig och sitter där, Jennifer och Kevin i soffan och Nicole i stolen bredvid. Vi sitter och pratar, pojkarna spelar på deras ipads och vi har det ganska bra. Emellanåt får vi (någon) sina små utbrott om hur kassa elektrikerna är men bortsett från det så var det riktigt trevligt, haha. Anledningen till strömavbrottet var att världens största träd hade fallit rakt över vägen på vår gata och över våran elledning. 
Men ja, trots att jag nästan aldrig har varit så kall i hela mitt liv, löjligt uttråkad och förvånadsvärt pinsamt jobbigt utan internet under dagen så var det en riktigt mysig dag och kväll! Nu är klockan 11.57 och vi har fått tillbaka elen och värmen i huset och alla har gått ifrån vardagsrummet för att lägga sig i sina egna sängar och sova. 
GodnattPuss! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: