juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Vardag i USA

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i USA i 2 månader och 12 dagar och jag börjar komma in i vardagen här. Jag känner mig hemma och allt flyter på. Därför blir det inte så mycket bloggande. Men jag mår i alla fall sååå bra och jag älskar livet här.
 
Inom dom närmaste dagarna ska jag ta tag i ansökan om plugg. Måste dubbelkolla allting med Cultural Care så att jag går på ett college och läser ämnen som är godkända av dom. Mycket jobb men jag ser framemot att äntligen få komma igång! 
 
Ikväll väntar bio med ett Au Pair-gäng. Det blir mitt första "möte" tillsammans med dem. Ska egentligen gå en gång i månaden men jag har svårt att gå eftersom jag inte slutar förän 19.30 och det oftast är långt bort. Idag har dock Jennfier och Kevin bett en granne komma in och ta hand om pojkarna ikväll så jag kan få åka iväg. Så det ska bli riktigt kul att få lära känna lite nytt folk! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: