juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

En systemkamera fattigare men en mamma och Johann rikare !!!

Kategori: Allmänt

I 8,5 månader hade jag väntat på den bästa kramen man kan få och i lördags kom den! 
Jag tog tåget till New York i fredags där jag gick runt på Union Square och kikade runt en stund innan jag gick bort till en väns lägenhet. Har inte sett henne på många år så det var väldigt roligt att få se henne igen. Hennes lägenhet är helt fantastiskt med världens utsikt!
På lördagsmorgonen blev jag bjuden på laxmacka (med lax och knäckebröd från Ikea!!) och kaffe. Magiskt gott! Efteråt tog jag mig till Times' Square där mamma och Johann väntade. När jag såg dem sprang jag fram till mamma och där står vi och slår världsrekord i längsta kramen nånsin! På en sekund blev jag 10 år yngre och det var så skönt!!!
 
Sen flyter dagen på alldeles för fort! Det blev promenad i Central Park. Eller aa egentligen blev det två (för Johann tre) om man räknar med när vi med en lite naivt hopp gick för att leta efter min systemkamera som jag lagt ifrån mig på en bänk. Och ja jag är lite smått ledsen för att jag aldrig kommer få den tillbaka men livet har lärt mig att det faktiskt bara är en materiell sak och att livet inte går under för det. Sen blev det en frozen yogurt vid The Plazas Food Court. Det var förövrigt där jag upptäckte att kameran var borta när jag ville föreviga mammas och Johanns första Frozen Yogurt. Nåväl! 
Efter mycket promenerande gick vi till Hell's Kitchen och åt lunch för att sen gå upp till hotellet, och vad jag trodde, byta om. Det slutar dock med att jag sitter där på deras hotellrum och äter Giflar och läser svenska tidningar medans mamma och Johann sover middag(??!!)
40 minuter senare får jag iaf väcka pensionärerna då vi måste gå till Broadway och musikalen Phantom of the operah. Vi hade riktigt bra platser och musikalen kunde inte varit bättre! Skådespelarna (med ingen mindre än Peter Jöback som the Phantom) var helt enastående, all dekor och alla kostymer var otroligt snygga och musiken var otroligt mäktig! Det var absolut en 'måste se'-grej! 
 
Söndagen startade vi med att äta frukost tillsammans för att sen ta oss till H&R. En gigantisk elektronik affär som är inriktade på kameror och alla dess tillbehör. Själva butiken var riktigt häftig och dom hade ett världsunikt system som grymt. Personalen var fantastiskt trevlig och bättre priser än vad dom hade finns nog inte. Därför fick det allt bli en ny kamera! Så slutet gott allting gott!
 
Därefter blev det en sväng till Sohos mysiga gator där det också blev en liten kaffe och blåbärspajs-paus. Vi satt där på fiket i flera timmar och bara umgicks och tittade på folk. 
På kvällen åt vi middag tillsammans innan det var dags för mig att ta tåget tillbaka hem till Long Island igen. Det var jobbigt att så snabbt inpå behöva lämna mamma och Johann men dom kommer hit på fredag så vi ses snart igen! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Carina Perdsjö Runemark säger:

    Förlåt !!! Hört talas om Jet-legggg ?

    2013-07-25 | 21:45:48

Kommentera inlägget här: