juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Konsert på Terminal 5

Kategori: Allmänt

I onsdags bjöd Kevin mig och Kevins syster Tina, som är här och hälsar på en vecka, på en konsert med en av hans favoritband OMD. Det enda jag hade hört av dem tidigare har varit när Kevin sätter på dom på kvällarna ibland men annars ingenting. Eftersom jag inte kan säga nej till en konsert i New York City så tog jag och Tina tåget och mötte upp Kevin på Termial 5 på upper west side vid 7 tiden. Vi fick ta fyra tåget in så Jennifer hade ordnat med barnvakt och allt så att jag skulle kunna gå. Fantastiskt snällt! Klubben vi var på var en medelstor sal men med tre våningar så man kunde se ner på scenen. Det var knökat med folk och där stod jag med Kevin 50+, Tina 65+ och trängdes med allt folk längst fram närmast scenen, haha!! Medelåldern låg nog runt 40 men det fanns definitivt äldre men också mycket yngre publik. Klockan nio gick dom på och jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men det visa sig vara en riktigt bra show och jag hade fantastiskt roligt! Musiken är lite djup/punk/elektronisk/synt-musik. Kanske inte det jag lyssnar på varje dag med det var över min förväntan och jag är nu en musikupplevelse rikare! 
Måste säga att jag återigen är troligt lyckligt lottad med min värdfamilj och alla upplevelser dom ser till att jag får vara med om! Också riktigt roligt att få hänga lite med Tina, och Kevin såklart som är två äkta Brooklyn/New York City-bor. Deras attityd och accent är väldigt Brooklyn och det är så roligt att man kan märka det så tydligt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: