juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Philadelphia

Kategori: Allmänt

Förra helgen åkte jag och några vänner till Philadelphia för att turista och fira Rikke, en dansk tjej som jag träffade på au pair-skolan, som fyllde år. 
Vi kom dit på lördagen runt lunch, turistade och gjorde oss hemmastadda på Apple Hostel som vi hade bokat I förväg. För att vara just ett hostel var det riktigt bra! Rent, fräscht och fantastisk service Och jag rekommenderar det till alla som åker dit! 
Senare på kvällen gick vi ut på en japansk restaurang för att fira Rikke och senare vidare till lite olika ställen. Hela kvällen var fantastiskt rolig och Ryan ska ha all tack som ordnade allt så bra! 
På söndagen gick vi upp och åt lite frukost på nå café i närheten och därefter åkte folket som skulle till Princton hem och jag och Erika som skulle ta bussen till New York stannade i några timmar till för att kika runt och njuta av att vara lediga! 
Den äldre delen av Philadelphia är otroligt vacker men många delar av stan är också ganska tråkiga. Det var dock roligt att få se The Liberty Bell,  Indipendence Hall och historierna kring dem. 
När bussen stannar i China Town, NY skulle jag egentligen ha 50 minuter på mig att ta mig till Penn Station och tåget hem till Long Island. Nu var bussen 45 minuter försenad Ooch jag missade tåget och fick vänta 2,5 timme på nästa. Det var väl sådär kul men det var ändå inte jätte jobbigt att vara fast i världens bösta stad NYC lite extra.
Så ännu en lyckad helg med härliga människor och ännu en stad att bocka av på reselistan! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: