juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

7årsKALAS med The Knicks-tema

Kategori: Allmänt

I onsdags var det den viktigaste dagen på hela året, enligt Matthew iaf, det var hans och Roberts födelsedag!! Dom fyllde hela 7år och som familjens tradition hade vi dekorerat större delen av huset i ett speciellt tema, denna gången var det The Knicks. Morgonen var ungefär som en vanlig dag, eftersom att dom hade skola, förutom att vi sjöng Happy Birthday kl 8.42 och 8.44 då dom föddes. Jennifer var hemma ifrån jobbet då hon skulle besöka pojkarnas två olika klasser och ge alla barnen cupcakes, vilket är en annan tradition dom har. Kevin var på jobbet men var med och sjöng via telefon. När barnen kom hem från skolan slets alla paket och kort upp och efter det åkte vi och tittade på Nicoles basketmatch. När vi kom hem vara det dags för middag i form av hamburgare, korv med bröd, bönor, och en slags potatiskaka. Till efterrätt blev det två små tårtor, en i choklad till Matthew och en med vanilj till Robert. Vi åt knappt (jag åt min första bit tårta nånsin, tror jag) en femtedel av varje tårta men ska det va så ska det va! Efter det var klockan långt över läggdags men vi hann med en liten runda av "sätta svansen på åsnan" också! Allt som allt så verkade det som att dom hade en riktigt rolig födelsedag och det var roligt att se hur dom firar här i USA. Egentligen skulle det vara ett stort kalas med tusen kids också men i år valde pojkarna att dom ville åka skidor istället vilket familjen ska göra nu i helgen. Jag skulle med också egentligen men tyvärr hade jag redan planer just denna helgen och det gick inte att ändra på. Jätte tråkigt då dom åkte lite för min skull också eftersom dom nu faktiskt hade en au pair som kan åka. 
Nåväl, dom får en riktig familjehelg och jag ska gå på Swedish House Maffia i Madison Sqare Garden imorgonkväll och sen bo över i en lägenhet i NYC under helgen. Detta tillsammans med massa goa människor så vi ska nog ha det bra ändå! 
 
Kalas!! 
 
Sätta svansen på åsnan! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: