juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Cheesecake Factory

Kategori: Allmänt

Cheesecake Factory ....kan vara världens bästa restaurang! Jag var där idag för första gången tillsammans med en tjej från Polen, Anna och en tjej från Australien, Sarah. Vi träffades för första gången för någon vecka sedan och bestämde oss redan då för att träffas snart igen och idag lyckades vi få till det. Det började med att jag åkte och hämtade dem och sen åkte vi och kollade på Oz the Great and Powerful på bio. Kanske inte den bästa filmen jag sett med definitivt sevärd! Därefter åkte vi till Cheesecake Factory, en restaurang vid köpcentret. Jag hade aldrig varit där förut med Sarah hade och hon sa att det var fantastiskt. När vi kom dit var det en väntetid på 1timme och 10minuter men vi bestämde oss ändå för att boka ett bord och fördröjde sen tiden med lite shopping i köpcentret. Efter 1timme och 30min var bordet klart. Jag beställde deras Steak Diane med ris, himmelskt gott var det! Efteråt var vi dock så galet mätta så det blev ingen av deras berömda cheesecake men vi ska dit på måndag igen så det kanske blir en då ;)
 
Det var en jätte lyckad kväll och det är alltid roligt att träffa nya vänner!
Så tack tjejer för denna kvällen så ses vi snart igen! 
 
 
 

Kommentarer

  • Anna säger:

    Åh! Kommer fortfarande ihåg hur fantastikt god deras cheesecake var och det är rätt många år sen jag var i USA =)

    Svar: Haha ja men då måste jag ju definitivt testa den snart!! :)
    Julia Perdsjö

    2013-03-17 | 12:44:52
    Bloggadress: http://svalander.blogg.se

Kommentera inlägget här: