juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Påsklov!

Kategori: Allmänt

Denna veckan har barnen påsklov tis-fre, vilket innebär att dom är hemma ifrån skolan och min fantasti och kreativitet sätts definitivt på prov! Igår hade dock Nicole fyra stycken kompisar hemma och pojkarna lekte tillsammans med dem vilket gjorde att jag inte behövde underhålla speciellt mycket utan kunde mest servera mat och hålla ställningarna. Idag däremot var det fullfart!
Vi började dagen med att åka och panta burkar för att sen åka till en stor lekplats vid barnens skola. Där lekte vi jage, spelade basket och massa andra lekar. Vi hade med oss gott fika och som ett extra plus var det en riktigt härlig vårdag med strålande sol och värme. 
När vi kom hem fixade jag lite lunch och sen gjorde jag i ordning en skattjakt. Först gav jag dem en karta som ledde till deras första ledtråd/gåta som i sin tur sen ledde dem vidare till 9 andra platser runt om i huset och i trädgården. Vid den sista platsen hittade dom en påse med både svenskt och amerikanskt godis, som jag vet att dom älskar, så barnen blev himla glada och det var verkligen en lyckad skattjakt! Det var väldigt roligt också att se kidsen jobba tillsammans och att pojkarna nu kan på egen hand kan läsa ledtrådarna och fundera ut på vart nästa ställe kan vara. 
Efter skattjakten lekte vi Fågel, Fisk Eller Mittemellan med olika föremål som barnen gömt. Därefter var dock Nicole och Matthew så trötta så dom gick in och det lugnt medans Robert var i fullgång och ville spela en fotbollsmatch. Så vi två gick ut, spelade en stund och sen var det dags att köra Nicole på fotbollsträning. 
Resten av eftermiddagen och kvällen flöt på som vanligt och imorgon har jag lite andra aktiviteter och projekt "inplanerade" så jag ska nog lyckas hålla dom sysselsatta imon med :) 
 
Skattjakt
 
Årets första Påskhare! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: