juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Vååååår!

Kategori: Allmänt

I fredags vaknade vi upp till ett snötäcke på marken men idag var det nästan barmark och en varm strålande sol! Jag började dagen med att sova ut riktigt ordentlig. Klockan stod på 10.55 när jag vaknade och jag blev riktigt nöjd över mig själv att jag hade sovit så länge. Kom dock snabbt på att vi ändrade klockan till sommartid under natten så egentligen var ju klockan bara 9.55, men ändå!! Hade dessutom varit vaken mellan 7-8 då Matthew hade knackat på dörren och ville prata om Roberts nya teddybjörn som han hade fått igår. Och efter det tog det ett litet tag att somna om. 
Efter frukosten gick jag, Kevin och pojkarna ut på uppfarten och spelade basket i vårsolen medans Jennifer körde Nicole till ett kalas. När hon kom tillbaka satte vi oss i bilen och åkte till Port Jefferson där vi promenerade runt och åt glass. Resten av dagen bestod av middag på T.G.I Fridays, mer basket och lite träning. Allt som allt en riktigt härlig dag tillsammans med min lilla extrafamilj! 
 
Port Jefferson
 
Igår hade föresten Nicole en inomhusturnering i fotboll som jag åkte med på. Den var i New Yersey och skulle pågå under stort sett hela dagen/kvällen. Vid två tiden satte sig jag, Nicole, Matthew, Kevin och Nicoles kompis och hennes pappa i minivanen och började resan dit. Det tog ca 1,5-2 timmar dit och jag fick se mycket nytt på vägen. Alltid kul att få se lite annat och besöka nya platser. Turneringen hölls på en militärbas (vet inte riktigt varför). Det var en jätte stor tegelbyggnad med världens största hall i typ. Utanför stod 100tals pansarvagnar och militärfordon och överallt sprang vältränade män (och kvinnor) i sina militäroutfits. Vid klockan 8 var turneringen slut (Nicoles lag kom totalt 4) och vi rullade hemåt igen. När vi åkte över George Washington Bridge hade vi New Yorks skyline som utsikt och det går inte att beskriva hur vackert det var! Det är verkligen nått magiskt över den staden och det var en 
vy/upplevelse jag aldrig kommer att glömma! Älskar New York!! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: