juliaperdsjo.blogg.se

...one year in United States of Amerika

Picknick

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
En dröm till dag! 
Termometern har stått på 18-19 grader men känts som 25, inte ett moln på himlen och gräset och träden har varit grönare än grönast! Morgonen bestod av lite "jobb" och sen vid 12 tiden kom min danska kompis, Ida över för lite picknick i trädgården. Jag hade dukat upp med smoothies, jordgubbar, blåbär och vattenmelon på filten under trädet på baksidan och inte för att vara sån men det va helt fantastiskt gott! Vi satt där i tre timmar, vilket kändes som 3 minuter, och pratade och skrattade. Och med tanke på att mina ben inte sett solljus på typ ett år så är det kanske inte är jätte konstigt att jag brände mig där heller.. men jag klagar inte! Vid 4 kom kidsen igen och då blev det till att hjälpa dem med läxor, ge dem mat och hjälpa dom att fixa i ordning sig inför kvällens baseballmatch. Samtidigt var jag också tvungen att ha koll på Petey och springa ut och in så att han inte gör sin business" inomhus, så lite stressigt blev det där ett tag men ändå var det en riktigt härlig dag! 
 
För er som inte vet vem Petey Jules (efter sin "tränare" ;) ) Hauss är så är det våran/familjens beagel som vi fick för några dagar sedan. Han är världens bästa hund! Han lär sig fort och han är snällare än snällast! Just nu spenderar jag hela dagarna hemma tillsammans med honom för att lära känna och träna honom. Det är lite segt att jag nu i början nte kan lämna huset men oandra sidan är han så värd det!! Just nu jobbar jag på att få honom rumsren men det går så bra så snart ska vi börja arbeta på att gå mindre promenader. Han är sjukt rädd för allting så han gillar inte att gå utanför trädgården. Därför ska jag försöka börja med att få honom att gå ut på gatan iaf och sen så får vi jobba utifrån det.
(Helt ärligt så har jag inte en aning om vad jag håller på med men Petey verkar glad och han lever fortfarande så då måste jag ju göra nånting rätt!) :)
 
bilder ifrån dagen
 
Kvällen spenderade jag tillsammans med familjen framför teven tittandes på slutspelsmatchen mellan The Knicks och Boston. Matchen slutade 92-86 till Boston och därför står det nu 3-2 i matcher med fördel till The Knicks. Nu hoppas vi bara på att dom kan ta sig samman och vinna nästa match så dom kan bli klara för semi nångång! 
 
(om ni nu är lite intresserade) :) 
 
Godnatt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: